Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Galenskap och mera samma!

Av csa - 24 maj 2011 20:00

Jag skulle stannat i sängen idag!

Just nu kan man skratta åt den tokiga dagen men . . .

Det började redan på vägen till jobbet.

Snattade åt mig nya bilen och det gick ju bra! Enda tills . . .


Kom ut till påfarten till E18. Hann tänka:

-Gud va mkt bilar som kommer upp på på-farten?!  

OJ!

Nära på kraschade in i en avspärrning!   


Jaha . . . snabbt ratta över motorvägen istället och efter en hel karavan av bilar. Dum som man var så tänkte jag sen inte lika snabbt när alla svängde första lilla avtagsvägen. Jag hängde på, med andra ord!

Hann inte så långt så var det stopp! Kö! Arga bilförare som alla ville i tid till jobbet kan jag tro.

Pytteliten lantväg och så möts 3 långtradare. Gissa vad som hände? Typ en i diket - varsegod.

Klockan gick . . .

Telefonen ringde och en arbetskollega, som satt tre bilar bakom mig, kom fram för en liten pratstund medans vi väntade på vad som komma skulle.

Det tog några minuter innan lastbilarna hade backat och krånglat sig dän från vägen och så kunde färden mot jobbet fortskrida.

Då ringde telefonen igen. Nästa kollega som frågade typ: 

-Stina, vart är jag och vart ska jag??

  Förlåt Carola men Jag är ju inte känd för att vara den-där-som-hittar. Men faktiskt så kunde jag nog lugna henne med att hon skulle kunna komma fram till jobbet på den vägen Hon hamnat på.

En minut i kom jag i tid!

Ibland har man marginalerna på sin sida.


Vad orsaken till avspärrningarna var vet jag fortfarande inte. Hörde om nån vickad lastbil, men om det va så vet jag inte.


Dagen fortskred med 711 dumma frågor till en stackars Superuser och kliande i huvudet så jag lär inte få varken loppor eller löss på många ,många år.

Massa andra saker som också skulle försöka hjälpas åt med gjorde att insidan i skallen brann vid 15-tiden och jag blev väl sittandes i en liten fnissande hög bara.   


En seriös grej idag iaf. En enkät om psykosociala statusen på jobbet kom ut och skulle fyllas i.

Ärligt och rakt besvarade jag den. Får se vad utgången och summan av allas svar blir.

Jag hoppas den tas emot på ett bra sätt som gagnar oss!

Det behövs nog dessa svaren, som jag tror kommer att komma upp som en liten förvåning för somliga, för att skygglappar ska av och ärmarna kavlas upp och göras nåt åt!

Har aldrig varit med om att sånt här har tagits upp på ett arbete så STORT PLUS till arbetsgivaren för detta tycker jag.

Iofs . . . hur många jobba har jag att jämnföra med?   

Kanske bara varit på det värsta tänkbara innan detta . . . ?!   


På hemvägen gick det iaf bara raka spåret. Lite fort kanske, men jag var ju tvungen att passa på och prova vad den nya bilen gick för, de sista metrarna.   

Nu är den återlämnad och tack för den.

Ingen bil jag skulle köpa för så mycket pengar ska jag ärligt tala om. Ett dygn med den och höll på att bli galen på alla miljö-finesser!!

Jag är nog för inrutad bov (miljöbov alltså   ) för att förstå.


Fick hem en ledsen och bulig dotter idag från dagis. Det sista hon hann med där var att ramla ur en gunga baklänges.   

Hoppas det inte blir några tokiga bakslag av detta för hon var hemskt varm, slö och trött här på kvällen. BAD t o m om att få gå och lägga sig!?   Det är inte riktigt likt Hannah det!

Får hålla koll i natt så hon sover lugnt.


Kom iaf hem helskinnad, åt middag och nu finns bara en sak i min värld - vila!

Dagen verkar vara dömd för bara tok så lika bra att linda in sig i bomull och lägga sig framför soffan och kika på tv:n.

Ja, så man inte trillar ur den menar jag.   


 
 
Anneli

Anneli

25 maj 2011 14:17

Jisses vilken dag du hade tjejen....Hoppas att natten förflöt i lugnets tecken iallafall. Kul att prova nya bilar...då uppskattar man det man har sen :) Eller inte ;)
Ha det gott.
Bernerkram från Anneli

http://www.skansens.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards