Alla inlägg under maj 2011

Av csa - 6 maj 2011 17:38

Jajamensan! Helgen har klätt sig på mig och jag bara äääälskar´t!!!  Fram för en vardag, där helgen är 5 lediga dagar och arbetsveckan är 2 av jobbarmodell. Då är jag ALL IN.   

Sol ute och den kan få stanna här alla mina vakna timmar.


Gudars, om jag för EN GÅNGS SKULL, får skryta för mig själv.... Va jag har jobbat idag!! Slitit faktiskt!! Är så nöjd med mig själv. Fötterna är dock inte alls eniga...ajajaaj...förbannade golv!!!  och min nya ovän högerarmbåge är bara bajs med... Jo jag får klaga också. För det gör alla andra när de gör ont någonstans. Och ONT har jag. Tagit en värktablett iaf...


Blev kvar alldeles för länge på jobbet, mot vad jag hade tänkt mig för dagen. Men vad gör man?? När man egentligen ska överlämna jobb till en "ja...det där hinner inte jag med idag iaf..."  

TRÖTTSAMT!!

Ja då stannar man och så blir allt och lite till klart. Vid 15 slängdes det sista panikpackade ut genom portarna. Och det var sändning 3 av modell större som vedebörande inte skulle hinna med alltså.

Konstigt att jag hann??!?! Jag som är så ny och inte fattar hur saker och ting fungerar...  


Några tankar flög just förbi här och nu.


Får man vara skvallerbytta??

Ibland är jag sjukt sugen på att för EN GÅNGS SKULL, få haspla ur mig en undran om varför somliga får lön alls.

Kanske mer egotänk än vad en människa får ha...men va fan! Jag går hem trött och slut från arbetet i stort sett varje dag. Andra går dit för att vila upp sig. Really, they do!

Är det rättvist?

Ser nån detta? Om de gör det, varför händer inget??

Hör någon klagandet som latmasken gnyr ur sig dagligen??


Jag blir faktiskt lite trött...eller egentligen mycket trött på sånt här!

Och något jag genom åren blivit högallergisk emot är kommentaren:

"-Jamen det är ju så hon/han är bara... Så har hon/han alltid varit..." Och sen avslutas meningen med ett fånigt leende och litet skratt med axelryckningen á la "jag orkar inte ta i den här biten"...


Bullshit! Big Bullshit!!

Varför kommer somliga undan med dylikt typ genom hela livet???

Om nu JAG (och måååånga likasinnade med mig) får för sig att slöa/sms:a lite mkt nån dag/vara jättetrött och hänging/vila mellan raderna... Vad skulle en annan få höra då?

Antagligen ganska otrevliga saker!

Det klassas ju aldrig som lugnt tempo. Bara när somliga presterar det. Förstår inte.


Det är inte rättvist att vara människa i sånt här samhälle.

Det är inte rättvist med löner som kan sparas in. Det borde vara ackord-influenser överallt!!!


Gud va behagligt att jag inte är chef för nåt företag, hör jag själv här och nu...  


Men! Nu är det helg och jobbet ska förträngas så gott det går.


Karl har åkt ut för att handla middag. Barnen drog iväg på cyklarna för en halvtimme sedan och jag lär inte se dem än på ett tag.

Hundarna lagomt trötta av en halvdag ute och väntar nu på bad.

En av dem MÅSTE i blöt idag, inför helgens "grej". Tur han gillar det. Det finns ju andra modeller här hemma som gömmer sig när man säger ordet Bad...  


Men jag orkar inte. Jag orkar faktiskt inte just nu. Hoppas sambon har nån extra tändhatt i bagaget under kvällen...

För vill ni veta något? Jag har jobbat idag och jag är trött och slut efter en dag av slit...och en vecka i full rulle, sort of.

Undra fall det finns många flera som känner så just nu...  


BTW. Bara älskar det här typsnittet fortfarande. So me!


Höres hörrni! Ta hand om er!

    Falcon & Jag för ca 4 år sen.


Av csa - 5 maj 2011 23:48

NU tror jag att jag har hittat typsnittet jag ska köra på.

Känns ju nästan som att man skriver för hand och inte så där pråligt, rätt och riktigt som det ska vara i texter överallt...  


Näe....de här är mer Jag tror jag.


Inte som alla andra...men ganska glad iaf!


Gonatt bloggisar och inkikande   

Av csa - 5 maj 2011 22:51

Feels nice. Almost Friday now   

Förbannade veckor å gå sakta  ...och helger å gå fort!!  

Ibland gör det liksom inget om det skulle vara tvärtom.

Hoppas KOMMANDE helg kan få vara så.

Har så massor jag vill få uträttat mellan "måstena"...


Näe...ingenting har väl gått helt åt   idag vad jag vet om.


Men så kom man hem.


Skulle starta den här dumburken. Död.

Prova starta den andra. Död.

Va...  !!!!

Kolla kablar. Rätt och riktigt på plats.

Kollade routern...

...  -Varför "andas" den inte????  


Jaha...en helg utan dator är jag inte van vid, och tänker inte bli heller   , så in med the crowd i bilen och iväg. 


Lite kvickt var en ny på gång hemåt med oss då.


Om ni fick gissa vad som komma skall i följande mening...när det gäller mig och oturen...exakt VAD skulle ni tippa den här historien slutade med???

(Blev nu sjukt sugen på att sluta berätta här, bara för att se om 99% skulle svara rätt!! Men det skulle de antagligen göra så...)


Japp! Den nya packades upp och skulle just få bli "ihop" med huvuddatorn när den "f.d kärleken" bestämmer sig för att "leva upp igen". WTF???   


Så här står man nu. Men facitet att "gammal kärlek inte rostar".

Så nu är då fortfarande den gamla routern ihop med datorn och den nya flamman (nya routern) får vackert hitta tillbaka till affären för en ny dating-partner.


Helt sjukt. Så typiskt oss:igt.  

Jo, jag lovar. Vi hade dubbelkollat och svurit över ALLT innan vi tog beslutet att köpa den nya. Den var verkligen död!!! Men nu verkar den ju leva i allra högsta grad. Jag sitter ju här vad det verkar!


Men resan var ju inte helt onödig iaf. Det kom ju naturligtvis med lite extra grejjer som alltid...


Funderar just i detta nuet över hur...

  1. ...vi ska lyckas bada alla tre grabbarna innan söndag. En per dag kan ju gå förvisso... Bosse ut först är det enda bestämda!
  2. ...hur mitt hår ska hinna färgas och mkt gärna klippas också under helgen.
  3. ...om vi ska klämma in lite ponnyridning för barnens skull.
  4. ...hur i hela världen tiden ska räcka till för att vila?

Det är bara att inse. Jag har inte tid att arbeta längre.   


Behöver shoppa kläder också. Jag och barnen är i mest behov av nytt. Sambon får vackert inse att han får vänta på sin tur.   Och den är inte den här månaden.


Slutar med en fin bild från 2008. Lisjö i kvällssol...


  Sommar kom!! Kom snart!!!!   


Av csa - 4 maj 2011 23:22

Det har redan blivit gonatt här...men...


Efter en dag med många goda skratt tillsammans med jobbarkompisarna blandat med allvar så blev jag sittandes med den externa hårddisken här på kvällskvisten.


Herre Gud. Minnen i en god blandning av sorg och glädje har man verkligen samlat på sig.

En av alla bra-minnes-bilderna blir nog denna.



Falcon och jag tränar lydnad...

Kontakten var det då aldrig nåt fel på!  
Ljuvliga lilla hund vad du gett mig mycket genom åren!!!  


Men tanke på att jag behöver klippa mig och anser att jag skulle helst vilja klippa håret längre (ja vet..omöjligt) så blev det ju inte bättre av att hitta den här bilden.

Varför klippte man av detta????  


  Idioti!!


Tjejerna har, när jag ändå är inne på ämnet, idag haft kortdag och fått hårena fixade. Så söta de blev!!! Tack mormor!!


Nåja...får bli mer minnesbilder en annan dag.

John Blund ropar att han inte tänker vänta så mycket längre på mig nu...



Av csa - 3 maj 2011 22:37

Fick just syn på att man kan ändra lite typsnitt här. Säkert varit så ett tag men gått mig förbi...men jag måste ju prova!


Befinner mig lite i chock. "Ojjade" mig ju igår över att jag skulle få sitta på möte hela dagen. Det va ju inte så farligt alls. Vaken var jag och jo...intressant också!   

De hade jag inte en susning om att jag undermedvetet gillade...revisioner...

Snuskig läggning!   


Sägs ju att man varje dag lär sig något. DET har jag gjort idag. Massor dessutom!!


Nåväl...fått en hel del annat nyttigt på benen också med mig hem idag. Det klarnar i horisonten.

Och nu pratar jag inte väder.

Men det lär ju bli klarare på den fronten också framöver. För idag har det snöat sånt där äckligt vitt igen...  


Maskoten har jobbat idag. Han blir snabbt saknad tydligen.

En annan har roat sig med att pajja en fönsterlampa som gick i 7 millebitar. Vadärför undrar jag??

Den tredje är busig bara.


Tjejerna är trötta och jag unnar dem sååå att ha kortdag imorgon. Snälla mormor ska hämta dem tidigt och sen åka och klippa dem. Tack!!!

Där mammarollen inte hinner fullt ut hinner mormor rycka in (ibland).

Nu är det så att mormor gärna kunde få ta med sig mitt risbo också...men...

Bara att inse att jag hinner inte med mig själv ibland.


Imorgon ska sambon bli "hot or rather not". Måtte han ha större lycka med brandutbildningen än truckkörningen första arbetsveckan...  

Han skulle också få lämna in WV:n på service idag. Meckarn själv hade valt dag och tid. Tror ni han var där??

   ...


Fick ett plötsligt sug efter bio här.

Ska man försöka få sig en sån sväng i helgen kanske??? Popcorn, cola, sällskap och bio... Det vore väl lite skön egentid?? Klura på den medan jag sover mig till onsdag...


Gonatt hörrni kära läsare!


Av csa - 2 maj 2011 21:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av csa - 1 maj 2011 22:30

Time for bed.

En söndag så jädrans kall att den inte ens varit skoj. Dunjacka liksom. Behövlig men inte alls skoj att ta på.

Blåst. Det är nog det värsta vädret som finns.

Dock har den varit roande iaf.

Det bor några här i krokarna. De hade nog en brasa igår. De har också målat sitt hus alldeles nyss. Fatta ekvationen när vinden ligger på mot ett nymålat hus.

Hur dum får man bli??


Varit och shoppat lite i stan. Hittade lite ditt och datt. Glömde en hel del också...

Utan jord kan man inte plantera hörrni. Men blommorna är nu hemma iaf.


Gårdagen var ett blandat schema. Det slutade bra iaf. God mat och fullt bord.

Städade också. Mindre skoj kan man väl inte ha? Men när det inte verkar bo någon cleaninglady här så...


Borde inte behöva jobba imorgon. Känner mig inte alls på topp i kroppen. Synd...



Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24 25
26
27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards