Alla inlägg den 7 september 2012

Av csa - 7 september 2012 20:30

Det är lite mkt ofog i vardagen tycker jag.

Folk kan bannemej inte bete sig längre!! Nej, jag är självklart inte Guds bästa...(behöver inte påpekas eller ens funderas över)...men ingen har alla 100% på sin sida, varje dag.

Respekt för mig handlar inte främst om det som det lätt förknippas med, grupperingar/kön/rasism osv. Jag tycker det glöms bort, den rena skära vardagsrespekten! Den är mer och mer missbrukad.


Vardagsrepekt borde vara lätt att bedriva. Om man bara är någelunda in the game.

Folk kan ha en dålig dag, när som, händer alla nångång. Det räcker med en tänkar-dag för att behöva space.

Varför ska det tjatas sönder en människa som uttrycker, med hela kroppspråket "Låt bli idag!"???

Man ska inte behöva påtala 300 ggr något man vill/inte vill. Man ska inte behöva bli ifrågasatt hela tiden.

Man kan bara gå, vika händan, och låta bli.

Det är väl ett väldigt ärligt misstyckande.

Har man sagt ifrån, har man sagt ifrån! Det ska väl inte behöva svaras på??? Det är ingen fråga! Det är ett påstående!!!!

Jättelätt.


Ur min, och faktiskt flera observantas, synvinkel... Jag anpassa mig hit och dit. Jag ska vara "snäll". Jag ska bete mig. Jag ska säga Ja med ett leende från öra till öra. Hur jag än gör - fyyyy-status. Elak som synden.

Hela min vardag är fylld med sköraste guldflarnen som ska tas omhand om. Dåliga omdömen, utryck och sätt. De ska luskas och pjuskas med. Strykas medhårs. Talas milt till. Inte sägas emot.

Jag har väl ingen psykologiutbildning som jag är bunden till att leva efter!!!??? För OM jag har så vill jag nog se det pappret så jag kan utöka mitt CV.

Avtalet måste ha gått ut.

Nu räcker det!!

En dag kommer mina "memoarer" ut, då står nog de flesta med hakan i backen. Bättre å komma med förlåthatten i näven nu. Tack på förhand.


Är rimligen trött på att tolkas. Faktan kan vara skrämmande...men Hon Håle kan behöva RESPEKT Hon också!!!


För övrigt en jäkligt trött fredag. Jäspat från 6:00 till 15:00...då jag äntligen landade i soffan, fullproppad i Alvedon pga "det som är river i halsen och dödar skallen" för tillfället.

Men stundtals mkt trevlig dag! Gillar speciellt Quizstunden med C, L och M!   Sånna där unika människor. Trevligt roliga är andra ord på samma betydelse.


Fått uträttat mitt andra fall i SO-rollen, den här veckan. (Nu får du komma tillbaka snart Lola!!!  ) Spärrade av och fick åtgärd utförd. Bra Stina!!

Haft A´s genom tiderna drygaste på mailen i omgångar och sist gången hade jag lust att skicka ett foto med ett fulfinger på, till h*n. Är somliga folk födda till att vara dryga eller hur sjutton lyckas någon uppfostra en till att bli det???

Fick mkt efterlängtad hjälp av snäll. Gud så skönt att få lite städat även om det aldrig kommer ta slut...


En liten eloge idag till Agria vill jag dela ut. Blev positivt förvånad över att deras utskick iom våran avslutning av Dantes försäkring... Det kändes fint skrivet, med ett uns av RESPEKT. Tack!! Uppskattat!!


Imorgon är en annan dag.  


 

"My space!!!"


Vill ha en bastu!


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards