Alla inlägg den 16 september 2012

Av csa - 16 september 2012 22:02

Vet inte om jag halkat in på detta spåret förr...men...det är ju så mkt annat som går i repris på nätet så...   


Om en människa beter sig udda, säger tuffa saker, gör oförväntade handlingar... Det kan uppfattas som "coolt", initiativrikt eller bara unikt. Kan ge framgång t o m. Den impulsive är effektiv!!

En hund som gör det samma är nog hårt hållen än den snällaste vovven i området. Ägaren vågar inte ta med den på allt får vågade saker..för vem vet vad som kan hända?? Ett bett gör ont. Man vill inte riskera nåt.


Många får "knäppar" och fler och fler brott begås överallt. Folk beter sig som om de är programmerade att tycka/tro/agera. Efterlyst är ett chockerande program, men består av helt "onormala" händelser i dagens samhälle.

En hund med den kapaciteten är nog försedd med munkorg, inlåst i hundgård...


Ska man behöva gå omkring och förvänta sig att få en "kniv i ryggen" eller att nästa bil man möter har planen att frontalkrocka med just Dig?

Nej det går ju inte. Då skulle man ju inte ens våga gå ut och hämta morgontidningen, med risk för att bli överkörd av nån fartdåre. *åååå...den meningen blev personligt...  *

Hunden är avlivad om dessa "talanger" skulle visas. Förhoppningsvis innan nåt hänt.


Just nu på tv:n går ett program om nån som ska hypnotisera folk för att se o de är "lämpliga mördare".

Undra hur många sånna det finns? Alltså som har den "talangen". Läskigt!!

Hundar är lättlärda att göra olika saker. Inbillade?? Tyvärr många gånger inte bra grejjer. Det är folket som styr. Fast man kan ju många gånger tycka att det är hunden det är fel på när det blir tokigt. Det är lättast så.

Folk gillar ju att tycka. Att skylla ifrån sig är vardagsmat.  

Har hittills träffat rätt många hundar i livet. Ingen av dem alla har någonsin skyllt på grannhunden om husses sko blivit Dagens Tuggleksak.


Det är en knäpp värld inte sant?!

Och av en "underlig" anledning så är det bara människosläktet som gör allt det sjuka. Djur/hundar...spelar ju i en helt annan liga de!! De har Instinkter och Behov.

Mat. Överlevnad. Sex/fortplantning. Vara sin ägare till lags. En hund är en ekonom. Tjänar man på att göra nåt så gör man det.  

Det är det som spelar roll.  


Vilket är då det smartaste djuret på jorden??

Inte fasen de som har förmågan att förändra/bestämma (människan) iaf!!

Mer lättpåverkat djur kan inte finnas. Faller för frestelser, avund, äran. Klappar sig gärna på bröstet för att den kommit på nåt "coolt". Att ha shoppat nåt är status!!! Dyrare = Bättre!!

Knappast att en hund skulle skaffa en likadan bädd som grannhunden för att den gör högre hopp på promenaderna eller orkar jaga bollar i flera timmar, vilket i sin tur kan bero på att denne inte har lika stela leder för att den sover mjukare på nätterna!!??

  

Men tänk er folk. "Owao!!! Grannen har köpt en Hästens säng...verkar ju orka sporta hur mkt som helst trots att han varit på jobbet i 12 timmar...ser ju alltid så glad och pigg ut...tjänar storkovan...har en sååå snygg fru...är framgångsrik och har många vänner... -Ska vi inte ha en Hästens vi också???"

Vi människor är liiiite pinsamma i många av våra handlingar va???   


Hehe.... Ja man kan ju undra det mesta och det mesta ibland. Men jag vet att jag har rätt...i min tro om jag får säga´t själv.   Jag är ju människa. Det "smartaste" djuret på jorden.


ps. Vill du utmana dig själv i hur "bra" Du/människan är? Försök få en helt främmande hund att vifta på svansen av glädje, med enbart ord, inge lek å godis involverat...heheh... Borde vara skitenkelt. Vi människor är ju ett gillat släkte. Lycka till!!   ds.



Av csa - 16 september 2012 15:49

De bidde inte som det skulle idag. Hade tänkt åka på Sennenträff (JOO, FAKTISKT!!!!   ) men när jag vaknade kl 9 hade jag en trumvirvel i skallen som skulle gjort Lars Ulrich avis!!  
Somnade om...vaknade till igen vid 11!!! "Hurra...hela dagen har gått åt fanders..."   

Ger fasen sambon skulden för denna. Hans, från igår, försvann...min dök upp...ser ni sammanhanget?


Så idag blev det stillaliggande i soffan. Tur man har stora barn som sysselsätter sig exemplariskt själva. En av deras belöningar, för att jag älskar dem och tycker de förtjänar lite extra ibland, har jag just skickat iväg beställning på. Kommer den gå hem eller kommer den gå hem!!!   

 

Det är det bästa med mina ungar! De är inte bortskämda med dyrt och flådigt!
De uppskattar "det lilla", som en film, med stora leenden och kramar till tack.   


Hittade nåt uppiggande nyss. Kommer inte kunna se första avsnittet men...tv3play är ju en underbar sida man kan besöka i efterhand. Gissa om jag ska!!

 


Ska försöka få i mig lite mat nu. Har inte kommit så långt än idag...


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards