Alla inlägg den 9 september 2012

Av csa - 9 september 2012 09:08

Igår....ja då var jag aktiv dagen ut...


Gillar utsikten. Ser ut som jag har nåt jättegrönt och fint i köksfönstret. Det är ju ingen som behöver veta att det är äppelträdet utanför som syns!?   Eller att brödrosten står framme (än) fast klockan var 13 .30. Eller att all jävla reklam från veckan inte har gått ut till insamlingen själv..utan ligger envist kvar på halva bänken....  

Mitt ständigt välstädade hem   


När det blev för arbetsamt att ligga still så satt jag upp en stund. Resultatet av det:

   

Målade naglar och glasögonshopping.

Måste ju till optikern till veckan som kommer, för brillorna ser jag inte i längre..och linserna är slut...  

Vem betalar??? Det ligger en fin ära i det hela!!


Vid ett kort vaket moment där mitt på dagen så förutspådde jag regn, via utsikten.

 

Vad vann jag?

Det blev en mindre storm på 4 röda och det kom både droppar i 1litersmodell och minisnöbollar + åska och blixtar.

Coolt väder! Mysigt om inte skallen var i many pieces och min andning stundtals påminde om nåt väääldigt sött, som har sprungit en mil i tuff terräng.

 


Kom bort mig ur ämnet... Måste bero på nån slem-propp i skallen eller nåt!?     


Goda människor. Idag så såg jag på FB om en blogg som tydligen var rätt skönt skriven. Och jag ska absolut lägga till länken här hos mig, för dit vill jag hitta in igen. Det är så skönt med folk som talar klarspråk!! Bara det att skriva rätt ut: "Men fis då!!", som vi mammor faktiskt säger rätt ofta till våra barn, av olika anledningar. Det är en bra blogg då!! hahaha... http://www.meekatt.com/

Fredrik Backman kan man också alltid kika in hos för att få en anledning att dra på smilbanden.

Nån som har tips på fler? Annars ligger väl gräddan av moset här bredvid tror jag...   


Nehepp...dags att gå leta efter nässprayen. Dagens måste är dock hundmat. Spjälstaketet är snart pinnstaket...   


Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards