Direktlänk till inlägg 2 augusti 2010

Gårdagens fiskelycka i "ingenstanslandet"

Av csa - 2 augusti 2010 10:05

Försökte två miljoner gånger igår att få ut dessa rader, utan lycka.

Men nu så...


Kaj och Hannahs grävande igår slutade med en hel låda mask. Fisketur på schemat!!

Vi åkte och åkte och åkte lite till...mamma och Hannah sov gott efter en liten stund   ...som oftast...men jag vaknade till när vi skumpade in på en pytteliten skogsväg som aldrig verkade ta slut. Men efter nån kilometer stannar karln bilen och påstår att han ska reka om vi va rätt.   Här??? va min tanke. Vi är ju...ingenstans?? För nån sjö syntes då rakt inte till. Men han försvann rakt ut i ingenstanset och va borta. Lite känsla av   infann sig hos mig. Den ENDA som har ett lokalsinne...försvinner!!! Men jag fick väl hålla god min inför döttrarna. Ofta man får försöka göra sånt...  

Tillbaka kom karln iaf. Och så begav vi oss ut på promenad i snår, ris och snubbelterräng. Och precis när jag började tveka ännu mer på rätt ställe så infann sig en liten öppning. En söt liten insjö helt öde.   
Alla intog sina positioner. Alltså ungarna högg sina spön med hjälp av pappa...

     

och visst fasen nappade det! Mest hela tiden vill jag nog påstå...

  
Flöte going down...

Hundarna lufsade omkring i sina olika stilar. Falcon tätt efter matte. Hon kan försvinna i sån där terräng.   Dante, terrrängbilen, njuter av sånt här liv. Ligger och finular och bara myser...men vi har en tredje vi kan nämna andra ord om. Återkommer till den modellen.

Tog några fina bilder iaf.

                        

                    Och lilla Hannah fiskar och får upp sin första fisk för dagen!!

                                      

Den här bilden gillar jag! När Dante och Falcon inte trodde någon såg dem... Dante satt länge och putsade på storebror. De är så söta de där två ihop...


Falcon insåg snabbt att matte nog inte skulle gå vilse, vilket gav honom nytt jobb. Någon måste ju vakta den där ryggsäcken som kan innehålla mat...

Men när jag smög närmre så fick jag se...


Att han sov som en stock!    Så vakthundslivet kan han stryka från meritlistan!


Ida kunde nog stått och fiskat i många timmar till. Hon blev riktigt inne i det. På slutet så drog hon upp dem själv, med blandade resultat. En fisk svinga hon så den for rätt i fejjan på en halvsovande Dante.    Vilken min han fick av det uppvaket! Men...de där små sprattlande grejjerna är ju riktigt spännande...


Hannah la ner fisket där på slutet. Det fanns ju annat att göra i skogen.

                        

Jo...den där tredje hunden. Han ska nog hålla sig till att vara finhund. När man fiskar ska det vara tyst och lugnt va?? Den sidan i boken glömde han läsa.

För här va det snarare blandad sjöbjörn med plöjmaskin vi hade med.

           

Upp och rejsa efter första doppet...skaka av sig så nära fotografen det gick...ner till sjön och kika vart man kunde kasta sig i nästa gång...och så upp och rejsa igen efter nästa plurr! De va den rena hunden det!!   

Sen fick matte nog. Koppel på och förankrad i ett träd. Något lilleman inte alls tyckte va lika smart. Dante gillade det!!! Han såg sin stora möjlighet att lägga sig framför och rulla hit och dit och riktigt visa hur mysigt det är när man kan sköta sig och vara utan koppel!!  

  

Bosse ger smått oenig blick till sin matte!!


-Du är dum matte!!!


Nåja. Det är ingen nyhet för mig så där kunde han ju ligga och försöka få nåder. Dock fick han ligga där tills vi åkte hem...och stinka fiskvatten, som Ida sa på vägen hem i bilen.

Fångsten som fick följa med hem! 11 st fick tjejerna upp!! Hurra för dem!!

Vi grilla dem. Ida smakade...rynkade näsan och va klar! Hannah smakade...och skulle äta till allt va slut! Systrarna totalt olika i farten. Och tur är nog det va...


Idag blir det...ja..va ska man hitta på?? Måste nog fundera över en kopp java...

     

 
 
Inger Johansson

Inger Johansson

2 augusti 2010 15:24

Vilken lycka att hitta ett sånt smultronställe!
Tack för du delar med dig av dagens äventyr, mycket underhållande:)))

http://www.orville-poppe.se

 
Ingrid

Ingrid

2 augusti 2010 22:23

WOW, vilka underbara bilder och vilken underbar dag ni ser ut att haft.
Dina hundar är för läckra, liksom töserna.

Ingrid

http://www.knodden-barnabas.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 augusti 2010 22:53

Vilka härliga bilder....framförallt den med Dante o Falcon....söta.
Grattis till härligt resultat :-)))

Askersund???

//Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards