Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av csa - 3 augusti 2010 23:21

Kom just på att jag nu gjort 2 veckor av min semester. Fan så härligt att man har mer än halva kvar!!  

Hittills så har det ju inte varit så mycket mer än pyssel på hemmafronten och lite utställningar. Men sammfattningsvis så har ju källaren äntligen påbörjats och faktiskt inte sjukt mkt kvar att göras på! Trädgården har fått lite omvårdand. Det har badats och fiskats. Det har ätits gott och vilats massor. Och ett CERT har ju hämtats hem på fritids-statusen!!    Det har förbaskemej varit ett par jädrans bra veckor summa sumarum!!!

Hur ska det bli med de resterande....spännande, spännande...


Idag har jag mest letat på nätnivå. Bilar har synats i alla sömmar...inte lätt inte!!


Och så råka jag hamna för första gången på Tradera.

En liten fråga...

Va kostar en sån där FURminator????

Jag hitta nån nätbutik som sålde dem för 400kr. Är det normalpris??

Isf har vi gjort ett kap idag!  


Lite ommöblering har utförts på övervåningen.

Sambon har varit och snickrat lite hos en kompis.

Barnen har både skrattat och slagit sig mera "svenska" (blå och gula alltså).

Dante har badat och blev underbar!!

Gräset har blivit klippt.

Regnet har lyst med sin frånvaro??


Det har ju hänt en hel del idag. Även om det mesta har älsklingen varit ombesörjare för.   Vi är inte som andra vi. När karln bakar så städar jag bilen. Vi är lite "fel" vi tror jag...  


Ser så mycket fram emot helgen att jag nästan är lite pirrig. Slappa på hotellnivå!! Myspys!!   Bästa är att päronen hinner hem så Roffe och pissemissarna får sällskap när vi åker. H, K och H måste man ha. Hus-, Katt- och Hamster-vakt alltså.   


Åh gud ja.

Pratade länge med min vän idag. Alltså den här kommunen. Det är ju så man skäms över att tillhöra den.

Instans Ett.

Hon är timanställd på ett företag och jobbar däremellan på sambons företag. Inge konstigt med det tycker jag. Bra att man har jobb liksom. Men så AF. Ringer och säger åt henne att hon ska gå på kurs den här månaden. Hon kontrar med att hon inte kan för hon har så mycket jobb just nu att hon har alla veckor fullbokade mer än en månad framåt. Härligt för hennes skull i det här samhället tycker jag!!   (Funderar för mig själv...: AF är väl till för att man ska få hjälp att hitta jobb??? Kurs är väl nåt man kan gå som sysselsättning om man inte har nåt att göra bara för att få nåt att göra???  )

Men då säger tokstollan i andra änden telefonlinjen att om hon inte går kursen så stämplar de ut henne! Öh?!?!?   Kärringen blir återigen informerad om att det är väl bra att hon har nästan två jobb att gå till??? Jo, det var det väl...men hon blir iaf utstämplad om hon inte går kursen! Rätta min hjärna som verkar vara mer än bara dum... Hur kan en Arbetsförmedling "inte tycka" att när någon fixar jobb räcker som underlag för att ha rätt till stämpling de få dagar de inte jobbar?????? Alla andra 70 000 (känns det som ungefär) i den här kommunen som inte ens drar fötterna ur sängen varje dag. Vart i ligger problemet att jaga dem istället?????

Ja jag säger då det...jag skäms över dem! För de verkar ju inte ha vett själva att skämmas.


Och så instans Två.

Samma huvudrollinnehavare...tyvärr!! Hon har det inte lätt nu inte...

Hennes älskade hund har legat inne på Strömsholm för en mindre operation. Ja...hela historien där nerifrån drar jag inte ens...det är så man vill spy bara...

Men så ska hon iaf till apoteket och hämta ut medicin hunden ska ha under läkningsprocessen.

Hon går in och säger att hon ska hämta ut på recept.

En "idiot" i kassan knappar fram receptet och talar om att den medicinen finns inte längre!

  Öh??! Nähä...

Min vän frågar då om det finns på något närliggande apotek i länet som hon kan hämta det på ist då?

Det kunde hon inte veta, blev svaret då! Men hon kunde ge nåt annat ist. (Vilket visade sig inte alls vara ett snarliknande!!   )

  Öh?!??! Nähä...

Vem ska då veta undrar min käre vän??

Så hon tar och frågar om hon får låna telefonen för att ringa veterinären som kanske kan reda ut det hela.

Det fick hon iaf göra, och veterinären bad genast om att få tala med expediten...som tydligen fick sig en uppläxning i sitt arbete för sen fanns det en LIKVÄRDIG medicin att lämna ut.

Tänk om hon varit någon annan som bara tagit det som "bjöds" från början. Va hade kunnat hända?? Kan man fan få ut vad som helst i vanliga fall också?? Är det därför jag fick ut ett helt nytt preparat när jag skulle hämta min medicin? Är det därför jag idag har haft ont, på sånt vis jag inte haft sen jag började med mina underbara piller?? (Man ska väl inte glädjas åt mediciner...men jag är nöjd med att fått livet tillbaka. Så jag gör faktiskt ett undantag här!)


Jamen va säger man gott folk???


Ja förutom flytta inte hit om ni vill ha service och blir rätt behandlad kanske! Bara ett råd från mej liksom.


Ja...det blev mycket om idag ser jag...men ibland blir man ju bara så "vältalig"...  


Ha det gott...ni som bor inte här!   


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards