Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av csa - 14 augusti 2010 22:07

Härligt med en humöruppsvängare idag...efter gårdagen...

Diskussionen på FB fortgår tydligen. Och idag blev vi som kommenterat lite fint kallade "inte kloka" för att vi tyckte hund-situationen va vidrig bl a.

Suget att besvara "mrs idiot" blev STOR!! men... Jag la locket på. Att ha en konversation med en utan hjärna är ju som att hoppa i vattenpölar när det är torka!    Ska bli "kul" att se vad de fd ägarna får för straff!! För det borde bli riktigt högt tycker jag!! (Nej jag vet inte vilka de är...men det må va det samma. Hade JAG gjort sådär skulle jag ha HÖGT STRAFF!!)


Meeeeen... idag då...uuuunderbara idag!!!  


Jag, sambon och Bosse packade in oss i Golfen och drog till Askersundsutställningen vid 7:30 tror jag de var. God i tid alltså. Bosse skulle in som nummer 56 i ringen, men jag ville se kompisens dalmatinervalp Lotta göra debut. Nu blev de flyttade till annan ring...och vi hann gott och väl bli klara innan det var deras tur...men vilken debut de hade dock!!!


BIR-valp!! Hejja Alexandra!!    Hon är sjukt bra på det där...undra fall man ska anställa henne som handler själv typ..?!?...     


Ja just ja. Det var vi i ringen åsså. Två valpar först...INGA juniorer   ??????...och så debuten i Unghundklass för oss då! Uj...lite skojpirrigt!! Vi var iaf 2 idag!


Jag och Bosse först och sen Gunn med Calle! Fin kille den dära...


Och så blev det springa...

...och lite springa...

...och lite stå...

(Undra vem han lipar åt?   )

Och så hugaligen..så vann vi klassen med CK!   
Gunn "ströp" mig efteråt...så vi är kvitt/förlåten nu hoppas jag?!   


Sen rulla det på med några öppenkillar och några champinjoner...och så va det då dags för Bhkl. Här va de alla..


Rätta mig om jag har fel...men annars i ordning (i början alltså)...Bosse, Hugo, Hugo-brorsan, Briscoe, Boss och Bjarke.

Och det blev en del springande igen. Gör ju ´la inget då. Det är ju det som är skoj!! (Jag tror jag gör minst fel då nämligen...  )
Och så skulle en ju bort och det blev hugo-brorsan (fan vet inte namnet). Sen mera spring...och så skulle det då placeras hade domaren Andrz...nånting tänkt sig. Pirri magen!!!!

På R-plats kom Bjarke....som 4:a kom Boss...*pirr, pirr, pirr*...och så kom då -


Bosse och jag....Felicia och Hugo velade herrn mellan...  
VEM ska få certet???     


  

Snipp, snapp slut... Brisco bästa hane, BOSSE tvåa med CERTET och så kom Hugo och Felicia på en fin tredjeplats!!   
Det är så man vill brista ut i lovsång..men jag spar alla som ev. kan höra eländet!!!!


Som en löjlig liten detalj så vann jag nyss på Tradera också!! Ett jättefint smyckeskrin!!! Tjoolahoo vilken dag!!!   
Ja sol i för mycket har vi också haft... men jösses. Jag ska inte klaga en kvart ens!!!!

Det är nu bara så att jag måste gå och sova för att få vakna imorgon och RIKTIGT fatta detta...  

Slutar med en RIKTIG skrytbild!!! Hela härliga rosettskörden från idag!!

  
OCH absolut måste jag säga... TACK till alla goa vänner som peppar och hejjar på och unnar en framgångar!!! Ni är guld värda och jag blir JÄTTEGLAD åt alltsammans!! Ingen glömd fast jag ingen nämner...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards