Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

*Gilla* söndag

Av csa - 29 augusti 2010 20:45

Kväll...igen! En dusch kvar att göra sen nattinatt för lilla mej.   Eller iaf varva-ner-typ-i-soffan. Till en början.


Det är en rar skara jag bor med just nu. Det började ju med Hannah, som över en natt huxflux blev...  . I detta skrivande är hon iaf bra igen. Igår sa jag hejdå till en sambo i friskt tillstånd. Nu är han...!! Och här på kvällen så börjar även Ida...  . Man vet vad man har att vänta med andra ord...  .


Tidigare på dagen så var det riktigt sago-tillstånd här hemma.

Och andra stunder man kikade till dem så va de Tingeling och ballerinor. Kläder är tydligen skoj! Ajaj i plånboken när de blir tonåringar.   


Efter lunch så rassla Passaten mot IKEA!!    Lyckan total...jag har fått fulländad helg!! 
Det var jo MYCKET folk där!! Men som skrivet tidigare...vi är INTE rädda för konkurrens.   Det ger en liksom bara mer kämparglöd OM det finns. Och jag ratta runt den där kärran lika säkert som en pansarvagn drar fram över stock och sten!  Och fyllde den med precision gjorde ja med! Två möbler till tjejernas rum och en hel del smått å gott blev det.

En snabb sväng till Erikslund hanns med åsså. Lite kabeldragning ska ju ske här hemma i det snaraste av tid...


Skulle ju satt fart på byggandet av möbler direkt vid hemkomsten. MEN så prinsessrummet såg ut!   Det blev rätt och slätt att sätta sig på en sängkant och agera STÄDCHEF istället!! Jopp, så elak mamma är jag. Har slutat att bara städa upp efter varje bomb som exploderar i det rummet. Numera är det de som städar och jag är hjälpen. Egentligen så är det väl jag som städar...men det döljer man ju lätt genom att ge dem "uppdrag", och när de kutar och hämtar grejjer hinner jag plocka bort massor, och så får DE känna sig som jag bara varit med och kollat på. Smart e den här morsan!     
Så efter nån timme så är rummet nu städat och fint igen! Så en möbel hann faktiskt sättas ihop och Roffe har nu en ny bänk att stå på och så fick lite grejjer plats under honom. (Bilden ligger i en tidigare blogg här på bordet han fick under sig)


Nu sover de både små, totalt utarbetade(!!)   ...om man får tro deras ord. Och nu är det dags för morsan deras att ta kväller också. Dusch va det som gällde ja!!


 
 
Lindha

Lindha

30 augusti 2010 08:32

Tjenixen!
Va roligt... jag har inte läst din blogg på ett par dagar och backar därför tillbaka i inläggen. Då ser jag dom två skrinen som du vunnit bud på och skratatde gott. Jag var oxå på gång att buda på det vita som du vann sist men blev för snål :). Det är ju sååååå fint! Jag har gjort handling av en idé, en inredningsdetalj, som kommer finnas på min websida innan veckan är slut. Tänkte skapa en kategori som inte bara är för barn utan vuxna oxå... håll utkik i slutet av veckan i kategorin "Övrigt" som läggs till då under fliken "Produkter".

Kram Lindha

http://www.byliha.cybersite.nu

 
Ingen bild

Carola

30 augusti 2010 22:59

ville bara säga att jag paxar dom där söta tjejerna till mina grabbar när dom blir stora.. så du vet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av csa - Söndag 18 feb 22:17

Om man bara kunde få bryta benen. Vilken befrielse. Det syns. Om man bara kunde få slippa ifrån... Alla diskbråcken i nacken. Sviterna efter cancern. Gallproblem. Magmunsbråcket. Magsår och inflammationer. Tarmfickor. Rörelseproblem...

Av csa - Tisdag 16 jan 22:25


Eller vad man ska kalla det jag gjort idag?! En del av mitt nya jobb, var det iaf. Som SKA bli bra för mig. Det smakade iaf bra. Jag hade kul, bra energi, i huvudet, för att ta 2 km fyss, nöjd-känslan infann sig ikväll. Jag fick ett nytt eget kon...

Av csa - 31 december 2023 00:15


 

Av csa - 27 december 2023 23:00

"Vilken otur du har..." Är bannemej den värsta kommentaren jag fått och får. Otur har man om man snubblar och stukar lilltån. Tappar bort en strumpa eller liknande. Det jag har är nåt annat. Förbannelse mer likt.   Jag har tappat räkningen, i...

Av csa - 25 december 2023 22:45

    Den kom i år igen. Tänka sig. Fort gick det också. Bara snön ramlade ner... Men julen har varit jättebra! Förutom att H haft hög feber och varit som en trasdocka... Men har vi någonsin haft en jul när alla varit friska? Tror inte det.  ...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Presentation

Mina ord...

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards